Het is nooit leuk als je tegen een boom rijdt

cover 'Het is nooit leuk als je tegen een boom rijdt'

Marcel van Roosmalen

5 maart 2019 | Tip van Martijn

Het komt niet vaak voor dat ik hardop lach bij het lezen van een boek. Ik lees dan ook te weinig boeken van Marcel van Roosmalen. ‘Het is nooit leuk als je tegen een boom rijdt’ bevat een verzameling sfeerreportages van Nederland op z’n lulligst.

Een weekend met ‘de gewone man’ in vakantiepark De Kempervennen, op safari met een groep journalisten door het openluchtmuseum Volendam, in de trein op weg naar de bruiloft van Frans Bauer… De tegenzin mag er vanaf druipen, maar Van Roosmalen is er altijd bij. En beschrijft de boel even knorrig als hilarisch.

Wat er precies gebeurt in de verhalen, daar gaat het niet om. De kracht van deze schrijver zit ‘m in zijn gortdroge manier van vertellen. Ik was al verkocht bij de titel.

Bekijk dit e-book

foto panellid Martijn

Martijn

Eindredacteur online Bibliotheek

Willem Frederik Hermans, Peter Terrin en Raymond Carver zijn een paar van mijn favoriete schrijvers. Ik lees vooral moderne Nederlandse literatuur, maar ook poëzie, internationale literatuur en muziek- en sporttijdschriften.

Boeken die de afgelopen tijd indruk op mij maakten: 'Grand Hotel Europa' van Ilja Leonard Pfeijffer, 'Patricia' van Peter Terrin en 'Schuld' van Walter van den Berg.

Alle tips van Martijn

Alle tips op een rij?